Co jsou to reklamní předměty, nebo také propagační předměty? Jedná se o produkty, na kterých je umístěno firemní logo, slogan nebo název firmy. Někdy může být doplněno o nejrůznější fráze, které se v marketingu používají a podporují marketing dané firmy. Tyto předměty jsou většinou rozdávány, výjimečně prodávány, mezi zaměstnance firmy, obchodní partnery, klienty nebo potencionálním zákazníků, například prostřednictvím veletrhů a podobných akcí.
K čemu se reklamní předměty používají? Hlavně k tomu, aby firmy zvýšili podvědomí o svém podnikání a jejich produktech či službách. Pomocí reklamních předmětů si zajišťují vyšší dosah ve společnosti. Propagační produkty nebo reklamní předměty jsou v marketingu velmi silným nástrojem, který je i v dnešní době, kdy jinak marketing ovládá online marketing, velmi žádaným a účinným nástrojem pro zvýšení prodeje a povědomí o firmě.
Jsou vhodné jak pro velké, tak malé podniky. Jejich velká výhoda je, že nejsou finančně náročné. Tady opravdu platí, že za málo peněz dostanete hodně muziky. Reklamní předmět s potiskem uděláte dnes už prakticky z čehokoliv. Samozřejmě, můžete se rozhodnout pro dražší reklamní předměty, jako jsou mikiny, čepice, láhve alkoholu nebo podobné věci, ale můžete vytvořit i v celku obyčejné a přesto účinné reklamní předměty, jako je tužka nebo propiska.
Rozdávání mezi zaměstnance taky není žádnou náhodou, ale u většiny firem je to cílem, jak se více spojit s jejími zaměstnanci. Můžete tím totiž posílit loajalitu ke značce. Tady je ovšem pravda, že zaměstnanci ocení spíše než tužku se jménem firmy dárek, který skutečně využijí. Ale jak už jsme řekli, reklamní předmět může být prakticky cokoliv, takže není problém vytvořit například USB disk jako reklamní předmět, deštník, nebo něco podobného, co bude mí pro zaměstnance téměř každodenní využití.